Şubat 05, 2012

Ölen Japonum Hakkında


Akvaryumumda bir buçuk senedir hiç ölüm yaşamama rağmen bugün uyandığımda dün gece çok sağlıklı görünmesine rağmen 2 yaşında bir dişi orandanın öldüğünü gördüm.

Bu ölüm beni çok üzdü çünkü oldukça sağlık ve doğurgan bir balıktı. Yaptığım incelemede üzerinde hiçbir darbe yada yaralanma olduğunu gördüm. Fakat bir kaç haftadır hiç kimseye yem bırakmazcasına çok yem yiyordu ve ölüsününde midesi oldukça şişkindi.

Ölüm sebeplerini düşündüm ve 3 ana konu aklıma geldi;
1. Fazla yem tüketimi
2. Yumurta dökümüne hazırlamada kullanılan fazla proteinli yem
3. Su kirliliği.

Bu sebepler arasında önceki gözlemlerimede dayanarak 1. ve 2. sebeplerin birleşimi olarak fazla proteinli yem tüketimi fikri baskın yer oluşturdu.

Tedbir olarak % 50 su değişimi ve ilaçlama yaptım proteinli yemi azalttım.
Bundan sonra ise üretimini düşündüğüm balıkları ayrı yerde tutmaya karar verdim.

Tek tesellim diğer balıklarda bir sıkıntı olmaması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder